Tingsbröten

Idag skulle jag och Bina träffats med våra små killar, men tyvärr blev de inställt då hon blev inringd på jobb. Istället så umgick Jag och James med Ellinor och Theo. Vi bestämde oss för att åka på en liten utflykt, sagt och gjort så packade vi respektive vagn full med barn, leksaker, filtar, badkläder, fika med mera.
 
Ner till resecentrum för att hoppa på bussen mot Svärtinge/Finspång och mot Tingsbröten badet. Jag badade mycket där med pappa när jag var yngre, en lagom stor badplats med sandstrand, om än mycket grus. (Den var finare förr faktiskt.) Långgrundt och sandbotten i vattnet. Lite skugga men det gick så bra med hjälp av vagnar och filtar och litet parasoll som sitter fast på vår vagn. Grabbarna busade för fullt i sanden med hinkar och spadar, bilar och båtar.
 
Vi åt lunch och fikade mest hela tiden. Kakor, frukter, jorgubbar, majskrokar, ölkorv... you name it. Massa vatten också förstås. James tyckte att det var superkul att plaska i vattnet och att hålla mamma i handen när vi gick på sjöbotten. Mysigt med sand mellan tårna, dock mindre mysigt med sand i blöjan. Man kan ju helt klart säga att man inte slappnar av på samma sätt på en strand längre, i alla fall inte så länge man har med sig sitt barn. Dock var det väldigt skönt och tacksamt att James och Theo somnade smatidigt och sov i cirka två timmar, det innebar att Ellinor och jag fick lite egentid och tid för att prata av oss med varandra. Jag kan lova att vi njöt!
 
Bjuder på lite bilder från dagen. Håll till godo.
 
 
 
 
 

 
Älskade fina pojkar, och älskade fina vän!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback