Ingen aktiv bloggare.

 
Så sant som det är sagt. Jag är verkligen ingen aktiv bloggare... men jag har inte känt något sug alls på att blogga den senaste tiden trots att det är mycket som har hänt som jag kan känna och tycka är värda att nämnas. Så jag tänkte helt enkelt förska uppdatera er kortfattat.
 
1. James har börjat på dagis. (Jag vet att det numera heter förskola, men jag kommer alltid säga dagis, tack!) Inskolningen gick så mycket bättre än förväntat, och jag tror till och med att vi hoppade över några "steg" eftersom att allt flöt på så himla bra. 
 
Både Jimmy och jag är jättenöjda med dagiset och fröknarna. Framförallt så är vi väldigt glada över att de har en egen kock, som lagar ALL mat från grunden. Inget halvfabrikat, yaaay! ( Nej, jag är inte emot halvfabrikat, men det är ju så mycket godare med hemlagat.) Over all, super nöjda och James verkar trivas som fisken i vattnet och det är ju i slutändan det allra viktigaste.
 
2. Jag ska bli nagelterapeut! Japp, ÄNTLIGEN ska en av mina drömmar gå i uppfyllelse. Jag ska utbilda mig till nagelterapuet med start 24 september. Utbildningen kommer att vara i Norrköping, ett stenkast ifrån där vi bort vilket känns toppen. 
 
Jag  kommer att vara i skolan tisdagar och onsdagar, resterande dagar är det tänkt att man ska ha hempraktik om jag förstått det hela rätt. Man jobbar hemifrån och övar på vänner och bekanta. Så jag kommer behöva några händer att öva på om några veckor! (Jag gjorde en efterlysning på FB, men kommer att göra en till när det är dags.)  
 
Tanken är att jag vid avslutad examen kommer åka ner till Göteborg för att göra en s.k. come over, vilket betyder att man som utbildad terapeut kan få en utbildning i ett annat märke än det man är utbildad i. På så sätt får man större bredd och kan jobba med flera olika märken osv. Dessutom tänkte jag passa på att gå en dekorationskurs, om det finns tillfälle. 
 
3. 1 oktober åker jag och några vänner till Turkiet för sol och bad. Njuta av den "sista sommaren" innan de tråkiga och långa vinterhalvåret börjar. Yaaay! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback